TARIKH PENTING

PERHIMPUNAN AGUNG UMNO 2 HINGGA 7 DIS 2013

Recent Posts

Wednesday, October 2, 2013

Konspirasi Nam Tien (Cina) Hapuskan Kuasa Melayu?


Penulis berkesempatan untuk mengikuti satu simposium yang bertajuk “Mendepani Agenda Asing: Melayu Dalam Krisis Kepimpinan” yang dianjurkan oleh Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA) di Putrajaya pada 28 September yang lalu.

Pelbagai perkara telah dibincangkan di dalam siposium tersebut melalui sesi dialog bersama tokoh-tokoh ilmuan, ekonomi dan sejarah Melayu. Namun begitu apa yang begitu menarik perhatian penulis adalah sesi dialog pertama yang diterajui oleh Puan Zaharah Sulaiman seorang penulis dan pengkaji sejarah dari Persatuan Arkeologi Malaysia.

Tajuk yang dibawakan oleh Puan Zaharah Sulaiman adalah “Konspirasi Penghapusan Bangsa Melayu: Fokus Agenda Nam Tien”. Penulis agak terkejut dengan beberapa pendedahan yang telah dibuat oleh Puan Zaharah. Namun begitu setelah penulis kembali ke rumah dan membuat sedikit kajian sendiri, penulis dapati bahawa apa yang dikatakan oleh ahli Persatuan Arkeologi Malaysia itu sememangnya benar.

Menurut kajian yang telah dilakukan, sejarah bangsa Melayu tidak bermula dengan pembukaan Melaka oleh Parameswara. Orang Melayu telah lama bertapak di Asia Tenggara beribu-ribu tahun lagi awal daripada pembukaan Melaka. Kerajaan-kerajaan kuno yang diwar-warkan sebagai permulaan sejarah Melayu seperti Kerajaan Kedah Tua dan Empayar Melaka adalah kerajaan yang moden jika dibandingkan dengan permulaan bangsa Melayu.

Sejarah telah membuktikan bangsa Melayu menjadi tumpuan dunia kerana keupayaan tanah-tanah di Nusantara yang menghasilkan emas yang banyak. Oleh itu ia menjadi impian semua empayar kuno untuk menakluki Nusantara yang penduduk asalnya adalah orang-orang Melayu. Dikatakan pada ketika itu takrifan kawasan Nusantara adalah sebegitu besar. Lingkungan Alam Melayu dari timur ke barat bermula dari Pulau Easter, Hawaii dan Madagascar. Dari Utara ke Selatan pula ia bermula dari Pulau Farmosa, Filipina Champa, Funan, Siam Malaysia, Indonesia, Pulau-Pulau kecil di Pasifik dan juga New Zealand. Hakikatnya pada ketika itu, semakin jauh ke Selatan Nusantara, semakin kuat sesuatu kerajaan Melayu di awal sejarahnya.

Namun begitu, dek terlalu kaya dengan hasil bumi yang mewah, ditambah pula dengan kecekapan pemerintah-pemerintah Melayu dalam menguruskan sumber, kekayaan orang Melayu amat dicemburui oleh empayar besar dunia. Ini termasuk Negeri Cina. Kegiatan emas dan bijih-bijih berharga dari perut bumi Melayu telah mengundang kedatangan bangsa-bangsa asing.

Bermula dengan pencerobohan dan rompakan emas Kerajaan Melayu Champa oleh seorang Gabenor dari Cina yang bernama Tan Henzhi. Satu gerakan seolah-olah dilaksanakan untuk menawan keseluruhan Tanah Nusantara yang menjadi pusat pemerintahan orang Melayu. 

Gerakan ini dinamakan sebagai Nam Tien atau dalam bahasa Melayu “Gerakan ke Selatan”. Gerakan ini diusahakan oleh golongan penakluk, untuk mengepung dan menolak orang Melayu hingga ke ‘penghujung dunia’.

Berikutan dari ledakan penambahan orang Cina di Thailand, Kemboja dan Vietnam sehingga mereka menubuhkan bangsa keturunan mereka sendiri yang digelarkan sebagai Dai Viet telah menyebabkan orang Melayu semakin dipinggir di negeri sendiri. 

Kini mereka berevolusi menjadi bangsa Khmer (Kemboja), Thai (Siam) dan Hmong, Mong dan Miao (Vietnam). Walaupun kini mereka memanggil diri mereka sebagai orang Thai, Kemboja atau Vietnam, mereka masih lagi berpegang teguh dengan ideologi asal kedatangan mereka ke Nusantara. Mereka terus berusaha hingga sekarang agar orang Melayu pupus dari muka bumi dan mereka berjaya menakluki Nusantara.

Nampaknya bukan bangsa Cina sahaja yang benar-benar ingin menakluki Nusantara, ini kerana bangsa-bangsa hibrid dari keturunan Cina juga terus berusaha untuk menolak dan menghancurkan kekuasaan orang Melayu. Kerajaan Melayu jatuh merudum apabila sedikit demi sedikit tanah mereka diambil oleh kaum lain.

Contoh yang paling dekat adalah penyewaan Pulau Pinang oleh kerajaan Kedah. British menipu Sultan Kedah lantas memberi peluang untuk orang Thai menakluk dan menjarah Kota Alor Setar pada tahun 1821 sehinggalah pada tahun 1842. Pada ketika Kesultanan Melayu (Selangor, Kelantan dan Pahang) ingin membantu Kedah, British mengeluarkan askar-askar mereka untuk mengepung Kedah dari menerima apa-apa bantuan.

Ini membuktikan, tiada satu bangsa lain pun yang akan menyelamatkan bangsa Melayu kecuali bangsa Melayu itu sendiri. Sedihnya lama kelamaan penduduk bumi Melayu semakin tersepit dan sungguhpun telah merdeka secara fizikal, sejarah Melayu telah diputar belitkan agar anak-anak Melayu tidak tahu akan kehebatan bangsa mereka sendiri.

1511 merupakan titik tolak kerajaan Melayu menjadi terlalu lemah apabila dikalahkan oleh Portugis dengan mudah. Namun begitu, umat Islam di Malaysia masih boleh berbangga kerana walaupun dijajah oleh pemerintah Kristian dan agama lain, umat Islam pada zaman dahulu menolak langsung apa jua peluang untuk di murtadkan oleh pemerintah baru mereka. Jika penjajah berjaya pada waktu itu untuk menyebarkan Gospel mereka, Malaysia akan jadi tidak ubah seperti negara Filipina yang pada dahulunya adalah sebuah negara Islam. Kini Filipina diterajui oleh orang Kristian yang telah didoktrinasikan untuk mengagungkan dunia Barat.

Kejatuhan Empayar Melayu Champa, Kerajaan Melayu Maylina, Kerajaan Melayu Tondo (Selatan Filipina) dan Kerajaan Melayu Lamayan (Utara Filipina) harus kita kenangi. Ini kerana mereka telah tumbang disebabkan oleh kerakusan bangsa asing yang sentiasa tidak kenyang sungguhpun telah meratah tanah Nusantara ini.

Kini gerakan Nam Tien seolah-olah muncul kembali untuk menghantui orang Melayu. Dalam bentuk penjajahan moden yang diberikan pelbagai nama. Panggilah ia demokrasi, liberalisasi, reformasi, ataupun apa pun ideologi yang diracun di dalam minda orang Melayu, natijahnya jelas. Ianya hanyalah untuk melemahkan pemikiran bangsa Melayu itu sendiri. Tuntasnya peperangan ideologi dan persepsi akan menjunamkan orang Melayu sekali lagi kedalam karung penjajahan.

Biarlah kejatuhan kerajaan Melayu pada zaman dahulu dijadikan contoh dan peringatan kepada semua orang Melayu akan kengerian yang menanti mereka sekiranya bangsa Melayu jatuh dari tampuk pemerintahan. Dan jangan sekali pun orang Melayu melupakan akan kejahatan yang ingin merampas hak warisan anak bangsa Melayu di Malaysia sejak dari beratus tahun dahulu hinggalah sekarang.--SUMBER

16 comments:

  1. terlalu hebat artikal ini....

    ReplyDelete
  2. Sayangnya dalam yahoo malaysia baru2 ini Puan Zaharah Sulaiman dikritik dan dihina dengan pelbagai kata2 kesat oleh para cinabeng dan melayu mudah lupa..boleh dikatakan 100% pengkomen smua tak bersetuju dengan pendapat Puan Zaharah. Tak heranlah sbb yahoo memang agen Yahudi..

    ReplyDelete
  3. Memang betul ... Contoh yang paling dekat adalah penyewaan Pulau Pinang oleh kerajaan Kedah. British menipu Sultan Kedah ...

    Tetapi tiada usaha dari Kerajaan Persekutuan dari dulu supaya PP tu dimiliki semula oleh Kedah !!!

    Kenapa perlu tak batalkan perjanjian yg jelas menipu ?

    ReplyDelete
  4. Jatuh Melaya sebab ada yang boleh dibeli. Takkan berjaya agenda kalau rahsuah tak ikut sekali.

    ReplyDelete
  5. Melayu jatuh sebab boleh dibeli. Penjahat hanya boleh menang d2ngan rahsuah. Betul Melayu perlu selamatkan Melayu dari Melayu dulu.

    ReplyDelete
  6. Jatuh Melaya sebab ada yang boleh dibeli. Takkan berjaya agenda kalau rahsuah tak ikut sekali.

    ReplyDelete
  7. % bumi tanah melayu jd hak milik kekal dan pajakan keturunan cina satu agenda juga kah

    ReplyDelete
  8. Saya setuju. saya nampak bangsa bermata sepet sangat rakus menjajah segenap aspek bila sampai ke suatu kawasan. Tengok, Vietnam, Thailand, Indonesia, dan Malaysia kita ini. Mereka puak yg bertuhankan harta dan kekayaan, lihat saja unsur2 materialistik yg bnyk diterapkan dlm, budaya, kepercayaan dan pemikiran mereka. Melayu mesti masuk gelanggang mereka dgn cara Islam utk lawan balik.

    ReplyDelete
  9. ..tapi sekarang orang melayu sendiri (UMNO) yg kononya mempertahankan bangsa melayu sedang menipu orang melayu. Berbekalkan dengan istilah "ketuanan melayu", UMNO dengan sewenang-wenangnya mengambil kesempatan ini dengan melakukan penyelewengan, penipuan, rasuah, pembaziran, keruntuhan akhlak, memperkayakan diri dan keluarga sendiri, membiarkan orang melayu di kg2 terus menerus miskin tegar supaya mereka ini mudah mempercayai janji2 palsu dll. Inilah masalah ketika ini di mana, sekiranya semua ini tidak dihapuskan, maka bangsa melayu akan terus menuju kehancuran!! Memang ada usaha untuk memertabatkan orang melayu tetapi ibarat melepas batuk ditangga dan tidak lebih dari rhetorical statement untuk memenangi undi!! Ibarat UMNO beri satu guni wang kepada melayu tetapi sapu 10 guni untuk diri sendiri dan kroni!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro, rasuah tu tk kira pemimpin atau rakyat. Kat w persekutuan ke, selangor ke kelantan pun ade je.. Kronism pun sama, tak caya? Dinasti Lee di sngpore n dinasti lim di mlysia. Sejahat jahat pemimpin melayu islam dorang tk halang kita mengamal agama kita. Dorang tk suruh kita gi rumah urut, pusat judi atau tonggak todi. Tmpt tu tmpt org kapir dan kalau kita pegi jugak tu salah kita dan kita lah tanggung sendiri. Kalau nk martabatkan agama dan bangsa kena mula dgn diri sendiri. Kalau dlm diri pun masih tunggang langgang mcm sye ni lah, tk perlu lah menuding jari kat pemimpin atau org lain.

      Delete
    2. Cai Pencacai PR detected.. >>>anon 12.49PM bkn main tuding yg buruk2 Melayu=UMNO. Kepala hotak ko.. Nik Najis tu bapak rasuah penyelewengan yg berselindung dgn agama.. betapa rosaknnya Kelantan, itu UMNO ke? Kroni2 dlm DAP Penang, PKR Selangor dgn muncul pusat2 maksiat, rasuah berleluasa dlm PBT2 Selangor, kongsi2 gelap mengawal aktiviti perniagaan haram.. itu bangsa PR celaka ko xnampak ke? Bodoh punya pencacai.. bab rasuah ni penyakit semua manusia yg xtakut Tuhan, dan kepala rasuah ialah Bangsa CinaBeng.! apesal ko xsebut..???

      Delete
  10. fakta sejarah yang sangat tepat...mudah-mudahan pengkaji sejarah Melayu bersatu dan tampil beramai-ramai mendedahkan banyak lagi fakta-fakta yang tersembunyi tentang keturunan Melayu yang cuba di musnahkan penjajah... demi anak cucu kita masa hadapan...kasi gempur!!!

    ReplyDelete
  11. artikel yg menginsafkan!!!!!! melayu wajib bangkit mempertahankan kubu terakhir mereka di malaysia!!!!

    ReplyDelete
  12. Terimakasih di atas artikel yg. amat bernas ini, terutamanya hasil penat-lelah Pn. Zaharah dll - yg. amat berjasa kpd. agama, bangsa dan negara ini) ! Tengoklah setiap tanah dlm Lingkungan Alam Melayu, yg. sudah diKAPIRkan okeh MUSUH Islam/Melayu, jadi sarang PEMBIAKAN pelacuran/pornografi - cthnya di Thailand , Cambodia dan Filipina, Bumiputera di kpg. ditindas supaya terus miskin, terutamnya oleh sindiket hutang, yg. kemudiannnya akan rampas TANAH PUSAKA dan memperdagangkan anak-anak Bumiputera miskin (yg. ditindas supaya tidak berpelajaran) ini utk dijual kpd. [sindiket pelacuran/pornografi, oleh geng kongsi gelap sindiket dadah/senjata api tempatan yg. ditaja Barat-Isreal - sebab itu kebanyakan pelanggan pelacuran (termasuk pelacuran Pedofilia ke atas kanak-kanak), juga termasuk dr. Barat-Isreal].
    Bahkan saya sendiri pernah berjumpa pembantu-pembantu rumah Filipina di Barat, yg. tercatit dlm. ICnya - bangsa Melayu; dan mereka terangan anti-Cina di Filipina, yg. mengausai rejim-rejim Filipina (yg. selalunya dikuasai PENDATANG Cina, cthnya keluarga Marcos, yg juga amat pro-Barat-Israel), yg. terus menindas Bumiputera miskin. Bayangkanlah kewujudan kpg-kpg. setinggan amat besar di Manila cthnya, di tpt. Pembuangan sampah di mana Bumiputera di sana terus diBIARkan terperangkap dgn. kemiskinan dan anak-anak tidak akan bersekolah atau berpelajaran tinggi (lihat di http://www.cbsnews.com/8301-503543_162-20023776-503543.html), disyaki supaya terus dpt. dipergunanakan sbg. HAMBA ABDI di bandar sedgkan tanah kpg tergadai dan anak-anak permpuan/lelaki diperdagang sindiket dadah/pelacuran. Dan NGO-NGO Barat/Kristian juga amat aktif di sana.
    Dan lihat saja Nusantara di Kepulauan Pasifik – yg. habis diKristiankan dan juga Hawaii, seolah pulau Jepun (lihat drama “Hawaii-Five-O“ cthnya – seolah Bumiputera Hawaii, yg, dr. Rumpun Melkayu, tak lagi wijud; hanya orang outih dan Jepun penduduknya) . inilah yg. bakal terjadi ke atas P. Pinang (bakal dikuasai terus PENDATANG Cina serta warga asing terutamanya dr. Jepun, Korea serta Barat-Isreal – sebab itu juga sindiket pelacuran amat berleluasa), sekiranya K’jaan dan UMNO tidak berbuat sesuatu dgn. segera! Kemudian bakal dikuti S’ngor, Sabah dan S’wak (terutamanya K.Kinabalu/Sandakan/Tawau/Sibu/Kucing/Miri dsbnya)!

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal).

    ReplyDelete
  13. Patut la masa jepun serang nalaya thailand bg lalu negara mrk..sial

    ReplyDelete
  14. AnonymousOctober 3, 2013 at 12:49 PM......bagaimana dengan PAS dan PKR...apakah orang Melayu bergantung harap kepada PAS yang sejak dari awal lagi mengatakan bahawa PAS tidak berjuang untuk bangsa, PAS hanya berjuang untuk Islam sahaja...manakala PKR pula berjuang untuk semua tidak kira apa bagsa, asalkan bagsa itu sokong dia .....jadi kepada siapa melayu nak bergantung harap....cuba anda berikan pendapat yang relavan dan masuk akal sikit...jangan ikut nafsu syaitan awak tu...rasionallah sikit...mana ada yang perfect@sempurna di atas muka bumi ini kecuali allah swt sahaja.......

    ReplyDelete